CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday 9 June 2011

Tips Kuruskan Badan :)


Saya nak kurus, nak jugak!!! Oppss rasanya ramai dikalangan anda yang sememangnya kerap mendengar kata – kata pembakar semangat tersebut bukan? Tapi seberapa kerap anda lihat yang melakukan apa yang diperkatakan? Pada saya, nak kuruskan badan ini takde lah susah mana cuma sukar sedikit saja. heh! Macam mana yer? Anda perlu ada tekad a.k.a  (also known as ) kesungguhan dan juga strategi yang mantap. Tapi masuk saja tentang strategi, ramai yang tahu tapi berapa ramai yang sanggup amalkan? heh! Takpe saya faham kesulitan anda semua tetapi bak kata orang lama ”sharing is caring but the power of determination is up to oneself”’. 

Hari ini saya mahu berkongsi beberapa petua yang agak berkesan bagi mereka yang comel. Bagi yang dah mempunyai badan cantik, sila jangan baca. heh! Tips pertama untuk kuruskan badan adalah anda perlu tahu cara untuk mengurangkan kalori yang mengemukkan badan anda. ahaha.

* Sediakan senarai makanan anda setiap hari dengan jumlah kalori sekali.
* Sebelum makan, haruslah minum terlebih dahulu supaya anda tak makan dengan banyaknya. ahaha.
* Lebihkan sup daripada nasi kerana kalori dalam sup lebih rendah.
* Kurangkan atau elakkan terus minuman berkalori seperti soda atau teh manis
* Banyakkan makan sayur-sayuran semasa makan tengahari.




Tips kedua kuruskan badan; Sediakan jampi serapah a.k.a motivasi supaya anda setia dengan apa yang anda sedang lakukan.

"Saya tahu saya sangat cantik apabila saya kurus”. heh! Tak salah bagi anda untuk memuji diri sendiri dan bagi saya, pujian merupakan pembakar semangat untuk berusaha lebih keras.  ahaha. ‘alahai, justin bieber mesti akan terpikat kalau perut saya tidak terboroi kehadapan”. Fikir-fikirkan lah yer!

Tips ketiga kuruskan badan; Exercise bersama Orang Tersayang

Nampak agak pelik bukan tetapi pernah tak anda ternampak apabila berjogging petang pastinya ada sepasang suami isteri yang berlari bersama – sama?Sebenarnya berjogging berdua lebih cepat membakar lemak kerana ”apabila bersama insan tersayang, kadang-kadang masa yang berlalu terasa baru sekejap”. Lelaki terutamanya apabila melakukan sesuatu perlu ada penggerak utama baru kerja akan berjalan dengan cepat.


0 surat layang: